special

Економічна енциклопедія. Літера С

СИНДИКАТ (СИНДИКАТ]

- одна з форм договірного об'єднання картельного типу підприємців окремої галузі вироб-ництва з метою супротиву монополії шля-хом захоплення ринку і спеціалізації вироб-ництва та спільного збуту товарів за єди-ними цінами через єдину торговельну орга-нізацію, яка звичайно організовується у формі акціонерного товариства. У дорадян-ський період в Україні діяли такі С., як "Продамет", "Продвутілля", "Продаруд", "Союз рельсовых фабрикантов", "Урожай", "Синдикат цукрозаводчиків" та ін. Більшо-вицький уряд націоналізував С. За НЕПу іс-нували державні С., їх було ліквідовано у 1929-1930 рр. В умовах ринкової економі-ки С. функціонують як об'єднання картель-ного типу. Водночас такі торговельні орга-нізації здійснюють закупівлю матеріалів і сировини для фірм-учасниць С. Тим самим створюються умови для нормальної діяль-ності в умовах ринкової конкуренції. С. має спільний статутний капітал та єдину упра-ву. Водночас кожен із членів-засновників С. не втрачає своєї господарської самостійнос-ті - статусу юридичної особи.

СИНДИКОВАНА ОПЕРАЦІЯ [СИНДИЦИРОВАННАЯ ОПЕРАЦИЯ]

- операція, що здійснюється групою банків, компаній.

СИНДИКОВАНИЙ КРЕДИТ [СИНДИЦИРОВАННЫЙ КРЕДИТ]

- кредит, що надається
кількома кредиторами одному позичаль-нику.

СИНДИКУВАННЯ [СИНДИЦИРОВАНИЕ]

- об'єднання підприємств у синдикати.

СИНЕКУРА [СИНЕКУРА]

-добре оплачува-на посада, що не вимагає великої праці. У середньовіковій Європі: церковна посада, не зв'язана з будь-якими зобов'язаннями.

СИНЕРГІЯ [СИНЕРГИЯ]

- зростання ефек-тивності діяльності в результаті поєднання. інтеграції, злиття окремих частин в єдину систему за рахунок так званого системного ефекту. С. називають також синергічним. ефектом..

СИНКЛІТ [СИНКЛИТ]

- 1. У Стародавній Греції - збори вищих чиновників. 2. Пере-носно - збори, зборище.

СИНТЕТИЧНИЙ ОБЛІК [СИНТЕТИЧЕСКИЙ УЧЕТ]

- відображення в бухгалтер-ському обліку у грошовому вираженні гос-подарських операцій, матеріальних засобів і коштів та їх джерел за економічно однорід-ними групами. Об'єкти С.о. групують на сис-тематичних рахунках, які відкривають від-повідно до статей бухгалтерського балансу.

СИНТЕТИЧНІ ПОКАЗНИКИ [СИНТЕТИЧЕСКИЕ ПОКАЗАТЕЛИ]

- узагальнюючі показники, що характеризують економічний об'єкт, еконо-мічну систему в цілому. Більшість макрое-кономічних показників є синтетичними, отриманими за допомогою об'єднання мік-роекономічних показників.

СИНХРОМАРКЕТИНГ [СИНХРОМАРКЕТИНГ]

- маркетинг, що здій-снюється фірмами в умовах коливання кон'-юнктури, нестійкості попиту на їхні товари і послуги, зумовленого, напр., сезонними коливаннями або незбіганням періодів най-більшої пропозиції і споживання товарів. С. має своїм призначенням синхронізувати (збалансувати) в часі попит і пропозицію товарів.



 

Created/Updated: 25.05.2018

';